Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Archive for april 21st, 2009

Pedagogiskt

leave a comment »

Hos Christian hittar jag en debattartikel han skrivit för SVT Opinion idag, och den är väldigt pedagogisk och bra. Den förtjänar helt klart lite länkkärlek.

Ska staten i så fall ge antipiraterna rätt att avlyssna allas mejl och chatt, och gå in och kontrollera vad som sänds i alla skyddade privata tunnlar? Om svaret är nej är fildelarjakten förlorad på förhand. Om svaret är ja har vi avskaffat brev- och telehemligheten. Några andra alternativ finns inte.

Nu är det läggdags för den här piraten.

Written by Bitchslap Barbie

21 april 2009 at 21:18

Publicerat i integritet, internet, politik

Tagged with

Mina ben!

with one comment

Mm, hör och häpna – jag tänkte inte skriva om nåt fildelnings- eller integritetsrelaterat idag. Istället tänkte jag skryta om hur duktig jag var på spinningen igår, för allra första gången orkade jag hela passet, eller, jag har orkat hela förut också, men då har jag alltid fuskat lite genom att sitta när de andra står och sådär. Igår klarade jag det för första gången på riktigt.

Det är trevligt att det händer nåt, både konditionsmässigt och styrkemässigt.

Ikväll ska jag på yoga, och sträcka ut mina stackars muskler litegrann, och på torsdag är det dags för skivstångsspinning igen – 45 min skivstång först och sen 30 min spinning direkt efter det. Min plan för torsdagen är att öka vikterna för ben med 5 kg, får se hur det går. Lite självplågeri har ingen dött av… tror jag.

Träningen verkar ge resultat också, har gått ner totalt 13,8 kg och det rör sig (just nu väldigt sakta) nedåt. Har 13,8 kg kvar också, till första målet.

Anywho. Yoga var det ja.

Written by Bitchslap Barbie

21 april 2009 at 18:04

Publicerat i personligt

Tagged with ,

Var kommer allt ifrån?

with 3 comments

Inatt har jag drömt, och det med råge.

För det första har jag jagat zombies, jag misstänker att min bok kan ha nåt med saken att göra. Jag kan trösta er med att jag överlevde.

Innan jag började med zombiejakten gjorde jag också ett bröstlyft.

Bra där.

Written by Bitchslap Barbie

21 april 2009 at 7:12

Publicerat i allmänt snack

Tagged with