Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Archive for april 24th, 2009

Yoda for president!

with 10 comments

Idag har varit en sån där dag.

Jag har inte hunnit blogga, vilket är ovanligt när det gäller mig. Nu är jag alldeles strax på väg i säng och slänger iväg några snabba rader innan.

Dagen började med att en person i min närhet ringde och hade rätt stort behov av stöd. Jag var förbi en sväng före skolan (10-12 lyxdag för läkarstudenter) och vi bestämde att vi skulle ses på stan när jag hade slutat.

Så det gjorde vi ju då givetvis, och jag spenderade alldeles för mycket pengar. Usch. Köpte två tröjor på gina tricot ( I julas började jag kunna ha deras XL, nu är XL för stort och jag har bytt till L) och två helt vanliga vita linnen på stadium. Så blev det lite underkläder på lindex, och två halsband på H&M. Och ett paket hårfärg för morgondagens trio-dejt.

Jag måste säga att det är helt fantastiskt kul att äntligen kunna ha normala kläder, men det är livsfarligt för min ekonomi. Om det fortsätter såhär så kommer jag få börja råna banker eller nåt. ungefär 1000 kronor fattigare blev jag idag.

Anyway, efter stan så ringde vi upp två andra kompisar och bestämde oss för att ha en liten fruktsallad-picknick i en park här i närheten. Fantastiskt mys, och vi passade också på att äta årets första jordgubbar – visserligen belgiska men ändå.

När folket avvek hemåt lagade jag och pojkvännen mat, och satte oss för att titta på Star Wars episod III. Sorgligaste filmen ever, jag VILL inte att Anakin ska bli Vader, och jag VILL inte att Amidala ska dö. BUU!

Imorgon ska jag träffa trio-gänget på stan runt 13-tiden, och sen vet jag inte vad som händer. Vi är 3 fd Knutbybor (jupp, jag har bott i DET Knutby, och nej jag kände inte pastorn) som ses, och det kan nog gå lite hur som helst. Kul som fan ska det bli i alla fall!

Nu är det nog läggdags för min del tror jag.

Written by Bitchslap Barbie

24 april 2009 at 21:30

Publicerat i allmänt snack

Tagged with ,