Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Archive for april 30th, 2009

Tänk om de fattar nu

with 8 comments

Igår noterade jag detta, idag står det i varenda tidning i princip.

Det känns rätt bra faktiskt, dels att ett mandat i princip är safe, och dels att de andra partierna kanske äntligen fattar att integritet på nätet är riktigt riktigt viktiga frågor.

Nu ska jag återgå till popcorn och segande i soffa/säng. Bra valborg! 😛

Written by Bitchslap Barbie

30 april 2009 at 19:58

Publicerat i politik, samhälle

Tagged with ,

Lista, lista

with 3 comments

Vi har varit ute på stan en sväng och hängt med Mia och gänget, men eftersom vi blev hungriga och det lokala pizzahaket hägrade så stack vi hem. I allafall, nu har även Livbåten gjort den listan jag hittade hos herr Rehbinder tidigare i veckan, så nu måste jag också. Jag faller för grupptrycket.

  1. Stänger du av mobilen när du sover?
    Njet, den används som väckarklocka. Ibland är den dock på ljudlös (alarmet låter ändå, det kan vara bra att veta)
  2. Vem såg dig senast naken?
    Pojkvännen hoppas jag.
  3. Hur såg du ut på högstadiet?
    På högstadiet… hm, jag var nog lite av en attentionwhore tror jag, vilket väl innebär rätt tighta och fjortis-iga kläder.
  4. Hur kommer du se ut om tjugo år?
    Förhoppningsvis lite smalare, och troligen även lite mer grått hår än nu.
  5. Hur var du på dagis?
    ”En duktig och klok liten slarvmaja” säger väl det mesta?
  6. Hur är du att ha som arbetskamrat?
    Det vet man inte än, eftersom jag pluggar. Men jag tror nog att jag är ok, hade tänkt vara det iaf.
  7. Har du celluliter?
    Jepp, men inte så mycket som jag kanske borde ha, och det är inget som stör mig.
  8. Biter du på naglarna?
    Nope, men jag har gjort det i min vilda ungdom
  9. Har du något handikapp?
    Mnja, jag vet inte om övervikt är ett handikapp, men i så fall så har jag det
  10. Är du rädd för att få hängbröst?
    Det finns sätt att åtgärda det, vilket jag planerar att ta tag i när jag gått ner klart i vikt.
  11. Tror du gud är en man eller kvinna?
    Jag tror inte på Gud, men om it finns så kan jag inte tänka mig att det är ett av könen utan snarare inget eller båda.
  12. Svär du?
    Så ofta som möjligt. Fan.
  13. Är du trevlig mot Jehovas Vittnen?
    Jupp, jag tror inte på att vara otrevlig mot folk som inte är otrevliga mot mig.
  14. Hur homo är du på en skala 1-10?
    Får man inte vara 0? Nej, men jag har väl hånglat med lite tjejer i mina dagar, men det är inte så att jag tänder på dom. Enbart pojkar för mig.
  15. Tror du på utomjordingar?
    Jag tror att de finns ja, men jag tror inte att vi kommer träffa på dom. Universum är sjukt stort, och det är långa vägar att färdas.
  16. Om du var tvungen att välja en maträtt att äta resten av ditt liv, vad väljer du?
    Hmmmm…. Jag älskar mat, hur ska jag kunna begränsa mig till en rätt?!
  17. Vilken mat är den största missen att bjuda dig på?
    Pölsa?
  18. Har du blivit arresterad?
    Nein.
  19. Ljuger du?
    Det händer, men när jag gör det har jag oftast en bra anledning.
  20. Har du kysst en polis?
    Nepp.
  21. Är du rädd för securitasvakter?
    Inte ett dugg, de är snälla.
  22. Har du någonting att dölja?
    Det beror på vad man menar. Det finns saker jag inte direkt basunerar ut, men som jag ändå inte direkt döljer. Frågar man så svarar jag ärligt.
  23. Vad har du på din nyckelknippa?
    Hemnyckel, cykelnyckel, postlådenyckel och en sån där bricka så att jag får tillbaks den om jag tappar den (igen)
  24. Är du / har du varit gift?
    Nepp
  25. Skulle du kunna gå upp kl tre på natten för att hämta pojkvännen från krogen?
    För det första är det knappast tillämpbart i mitt fall eftersom pojkvännen dricker extremt sällan. Men mja, det beror på. Om det är nåt speciellt, fine, men om han bara är lat så…
  26. Kan du laga cyklar?
    Nej, men jag borde definitivt lära mig.
  27. Kan du fixa med bilar?
    Nepps. Men ett ex lät mig byta olja en gång. Kul var det!
  28. Brukar du köra om?
    Jag har inte körkort. =(
  29. Kan du baka bröd?
    Mjorå, det kan jag väl, men jag gör det aldrig
  30. Vet du hur man frostar av en frys?
    Ja, det är väl inte direkt raketfysik?
  31. Vilken serie skulle du helst leva i?
    How I met your mother kanske? Bra vänner och Barney! 😛

Written by Bitchslap Barbie

30 april 2009 at 15:37

Publicerat i allmänt snack